Na ekranie pojawia się powiadomienie, że wystąpił błąd aktualizacji Usług Google Play lub podobny. Przy kolejnej próbie zaktualizowania wyżej wymienionych usług wyświetla się jakiś inny błąd, np. błąd połączenia z serwerem. Prawdopodobnie żadna z aplikacji nie chce synchronizować danych z naszego konta Google. Wydaje się, że nic się nie da zrobić, bo nie działa nawet sklep Google Play. Wylogowanie z konta Google nie pomaga. Restartowanie telefonu daje również zero skutku.
Co się właściwie stało, że wszystkie usługi Google nagle odmówiły posłuszeństwa? Powód jest banalny – pamięć naszego telefonu jest tak zapchana, że aplikacje nie są w stanie zapisać niezbędnych do ich działania danych i wszystko przestaje działać.
Powinno pomóc dołożenie karty pamięci z kilkudziesięcioma GB pojemności, ale zwykle to nic nie zmienia, bo większość telefonów znanych marek – może poza Motorolą, które w sposób przezroczysty dla aplikacji, potrafią rozszerzyć podstawową przestrzeń (wewnętrzną pamięć) o pojemność karty pamięci – po prostu tworzy dodatkową (zewnętrzną) przestrzeń, do której aplikacje i tak nie chcą zapisywać swoich danych, a obecnie większość dostawców aplikacji blokuje możliwość przenoszenia całych aplikacji na kartę pamięci.
W takiej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest wykasowanie wszystkiego, co tylko możliwe, z pamięci wewnętrznej telefonu, ewentualnie przeniesienie wszystkiego (zdjęć, nagrań video, itp.) na kartę SD i wypróbowanie poniższych kroków:
- Trzeba wejść w: Ustawienia -> Aplikacje -> Menadżer aplikacji (opcjonalnie) -> Wszystkie -> Sklep Google Play.
- Wciskamy „Wyczyść dane”.
- Potwierdzamy.
Teraz wszystko powinno zacząć działać. :)
Komentarze
Dziena, wszystko wskazuje na to, że ten patent zadziałał :)
Cieszę się, że mogłem pomóc. :)
Ja nie mogę odsłonić tabletu z powodu właśnie błędu Google Play i nie wiem co robić bo nie mogę dojść do pamięci wewnętrznej
Stefcia, jeśli nie możesz nawet wejść w ustawienia, to trzeba spróbować zrestartować tablet.
Przytrzymaj dłużej przycisk „Power” i powinna tam pojawić się opcja restartu, albo wyłączenia urządzenia.
Przez przypadek nacisnęłam Wyczyść pamięć cache. Potem nacisnęłam Wyczyść dane. Co teraz?
Spokojnie, wystarczy zalogować się na konto Google – wchodzisz w Ustawienia -> Konta, wciskasz „Dodaj konto” i się logujesz.
Witam mam podobny problem i te sposoby nie działają odinstalowałem również aktualizacje i dalej to samo :( A telefonu do ustawień fabrycznych nie chce przywracać proszę o pomoc pozdrawiam
Jak usunąłem obecne konto i wskazałem inne działa ale zależy mi na tamtym koncie ?
Remix – wyloguj się z nowego konta i zaloguj na stare. Powinno działać, jak działa na nowym.
Teraz działa sklep zmiana konta pomogła.
Ale mam inny problem ze smartfonem ojca miało certyfikat a nagle jest napisane jak chce się płacić zbliżeniowy urządzenie nie jest certyfikowane usuwałem certyfikaty i dalej bez zmian fabrycznego nie wykrywa ?