Kategorie
Poradniki, przewodniki i instrukcje

Błąd aktualizacji Usług Google Play

Co można zrobić? Czy uratuje nas już tylko przywrócenie telefonu do ustawień fabrycznych? Z tym jeszcze poczekajmy.

Na ekranie pojawia się powiadomienie, że wystąpił błąd aktualizacji Usług Google Play lub podobny. Przy kolejnej próbie zaktualizowania wyżej wymienionych usług wyświetla się jakiś inny błąd, np. błąd połączenia z serwerem. Prawdopodobnie żadna z aplikacji nie chce synchronizować danych z naszego konta Google. Wydaje się, że nic się nie da zrobić, bo nie działa nawet sklep Google Play. Wylogowanie z konta Google nie pomaga. Restartowanie telefonu daje również zero skutku.

Co się właściwie stało, że wszystkie usługi Google nagle odmówiły posłuszeństwa? Powód jest banalny – pamięć naszego telefonu jest tak zapchana, że aplikacje nie są w stanie zapisać niezbędnych do ich działania danych i wszystko przestaje działać.

Powinno pomóc dołożenie karty pamięci z kilkudziesięcioma GB pojemności, ale zwykle to nic nie zmienia, bo większość telefonów znanych marek – może poza Motorolą, które w sposób przezroczysty dla aplikacji, potrafią rozszerzyć podstawową przestrzeń (wewnętrzną pamięć) o pojemność karty pamięci – po prostu tworzy dodatkową (zewnętrzną) przestrzeń, do której aplikacje i tak nie chcą zapisywać swoich danych, a obecnie większość dostawców aplikacji blokuje możliwość przenoszenia całych aplikacji na kartę pamięci.

W takiej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest wykasowanie wszystkiego, co tylko możliwe, z pamięci wewnętrznej telefonu, ewentualnie przeniesienie wszystkiego (zdjęć, nagrań video, itp.) na kartę SD i wypróbowanie poniższych kroków:

  1. Trzeba wejść w: Ustawienia -> Aplikacje -> Menadżer aplikacji (opcjonalnie) -> Wszystkie -> Sklep Google Play.
  2. Wciskamy „Wyczyść dane”.
  3. Potwierdzamy.

Teraz wszystko powinno zacząć działać. :)

Komentarze

Dziena, wszystko wskazuje na to, że ten patent zadziałał :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.